Oldalak

2012. október 21., vasárnap

Zakuszkát készítettem






Helgikémék a nyár végén Magyarremetén voltak, ott tanulták meg a zakuszka-készítést. Kaptunk Tőlük padlizsánost és babosat is. Én a padlizsánost próbáltam ki. Nem 30 üveggel, mint Ők, hanem egy kisebb mennyiséget csak. 

Íme:

12 db pritamin paprikát megsütöttem, lehúztam a bőrét...

4 db közeses méretű padlizsánnal ugyanezt tettem, 6 db nagy paradicsomot forró vízbe mártottam és a bőrét lehúztam majd összeturmixoltam együtt mindhármat.


4 db közepes méretű felkockázott vöröshagymát megpirítottam sok olajon, hozzáadtam a turmixolt anyagot, sóst, borsot, őrölt babérlevelet, egy pici cukrot. 
Kevergettem, kevergettem, kevergettem, még mindig kevergettem (kb.1 óra), mire jól besűrűsödött. Tiszta üvegekbe raktam, majd következett a száraz dunszt. 
Így elsőre jól sikerült, Zsombi szülinapján nagyon kapós volt.

Jövőre nagyobb adagok készítek én is, mert remek csemege este egy szelet pirítós kenyérrel!


Napsugaras szép napot kívánok! Böbe

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése