Oldalak

2013. november 28., csütörtök

Újbor kóstoló - gurulós fánkkal


Pénteken este tartottuk a Márton napi újbor-kóstolót. Libatöpis és zsíros kenyér lila hagymával került az asztalra a sok finom bor mellé.

A katolikus rendezvények Irénkétől (Alsó-Kelebia) tanultam meg a gurulós fánk receptjét. Itt kipróbáltam - nagyon jól sikerült!

A RECEPT:

1 kg liszt
csipet só
3 dl tej
8 kkanál cukor
1 élesztő
1,5 dl szódavíz
3 tojás sárgája
10 kanál olvasztott vaj 
2 l olaj (gyönyörű tiszta marad, felhasználható máskor)
Porcukor, fahéjas porcukor a forgatáshoz

Elkészítés: a cukros tejben az élesztőt felfuttatom a liszthez keverem, hozzáadom a vizet, t.sárgáját, olvaszott vajat majd jól összedolgozom. (Kemény tészta lesz!) Pár percig pihentetem, majd jól meggyúrom, amíg szép sima lesz a tészta. Meglisztezem a deszkát, kézzel ellapítom a tésztát és egész kicsi pogácsaszaggatóval (én pálinkás pohárral, azt tartom a kezemben a képen!) szaggattam. Mikor mind kiszaggattam már is kezdtem a sütését bő forró olajban. Szűrővel szedtem ki és azonnal megforgattam porcukorban ill. fahéjas porcukorban.
108 DB LETT BELŐLE! 
VIGYÁZAT!!!
 EGY KISEBB CSALÁDNAK A FELE IS BŐVEN ELEGENDŐ!!!!







Napsugaras szép napot kívánok! Böbe

2 megjegyzés: