Oldalak

2017. május 4., csütörtök

Spárgás különdíj



Spárgaételek kóstolója is volt a családi napon. 
Ígértem, hogy néhány receptet felteszek az általam készített étkekből...

Különdíjas ezzel a Citromos spárgás sütivel lettem.
A spárga íze kicsit jellegtelen, ezért kell mellé valami különlegesség, ami feldobja.
8 tojásból sütöttem piskótát (citromhéjat is tettem bele), majd mikor kihűlt kettévágtam. Közben
2 kg spárgát megtisztítottam, felkarikáztam és cukros, citromos vízben puhára abáltam, hogy a levét jól elforrta. Ekkor 2 kanál étkezési keményítővel zselésre sűrítettem, ezt raktam a piskóta alsó lapjára. Cukrászhabot felvertem, citrommal ízesítettem és a zselés citromos spárgára kentem 3/4 részét. Rátettem a piskóta másik felét, megkentem a maradék habbal, fagyasztott ribizlivel, mentalevéllel díszítettem és kockákra szeleteltem.


Kb.3 cm-es spárgahegyeket sós vízben megabáltam, jól lecsepegtettem. A bacon szeleteket félbevágtam, 3 hegyet belegöngyöltem sütőpapírra állítottam, reszelt sajttal megszórtam és a sütőben megsütöttem.

Csőben sült spárgás tészta
Sós vízben megfőztem a tésztát, borsos, sós tejföllel , kápia paprika kockákkal, sonkás felvágott csíkokkal kevertem össze és olajozott tepsibe raktam. Közben 1 fej vöröshagymát felszeleteltem, megpirítottam, adtam hozzá egy felcsíkozott cukkinit, a 2 kg megabált lecsepegtetett spárgát, a megpirított bacon csíkokat, tejfölt, borsot és a tésztára rétegeztem. A tetejére bőségesen tettem a reszelt sajtból, pirosra sütöttem, felkockáztam mikor meghűlt.

Ezen kívül készült spárgás rétes, spárgával töltött dagadó és spárgapástétom is.



Napsugaras szép napot kívánok! Böbe

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése