Oldalak

2019. január 30., szerda

A 70-es szülinapi torta





A RECEPT

Sütöttem 3 db 8 tojásos piskótát. (8tojás, 8 kanál cukor, 8 kanál liszt fél adag sütőpor) 1 sárga, 1 kakaós ( itt 2 kanál liszt helyett kakaót tettem bele) 1 diós ( 3 kanál dió a  5 kanál liszt). Téglalap alakú kapcsos tepsiben ( 35x25 cm) sütöttem ki. Másnap feleztem el mindhármat. Így kétszer 3 lapos tortát kaptam. (Sárga került középre, egyiknél a kakaós, másiknál a diós alsó lapja lett a teteje, hogy egyenletes legyen!)

Krémek:
1.       Gőz fölött főzött csoki krém: 6 tojás, 30 dkg cukor 2 kanál holland kakaó fém tálba tettem, összekevertem, majd a tálat egy illeszkedő lábasra helyeztem, melyben forró víz volt. Állandó kézi mixer segítségével sűrűre főztem, közben az előzőleg összetördelt 80%-os étcsokit adagoltam hozzá folyamatosan, vigyázva, hogy ne legyen túl forró a víz, ne kapja össze a csokit. Mikor elég sűrű lett levettem a gőzről és még kevergettem többször, míg szoba-hőmérsékletűre nem hűlt. Közben 30 dkg vajat habosra kevertem. Mikor a két anyag azonos hőmérsékletű lett összekevertem és könnyű, selymes fényű krémet kaptam. Tettem hozzá pár csepp csoki aromát és kb fél dl rumot. Ezzel a krémmel kentem meg az alsó lapokat, elosztva a két tortához. Ráhelyeztem mindkettőre a sárga piskótát.
2.     
          Gesztenyés krém: 6 dl tejet forraltam 2 tasak tejszínes pudingporral. Még melegen hozzátettem 25 dkg gesztenyepürét 25 dkg cukrot. Hagytam kihűlni, de gyakran kevergettem, hogy ne bőrösödjön meg a teteje. Közben 25 dkg Ramát felhabosítottam, hozzáadtam 250 g mascarponét és 2,5 dl felvert habtejszínt. Mikor a két krém azonos hőmérsékletű lett, összekevertem és megfelezve a két tortán elkentem. Lefedtem a harmadik lappal mindkettőt.

3.      Vízgőz felett 1 Party csokibevonót és 10 dkg holland csokit megolvasztottam gőz felett, adtam hozzá előzőleg 4 kanál étolajat. Ezzel vontam be az előzőleg kivágott számokat. Az ostyán lévő fényképeket másnap tettem rá.

4.      Étkezési keményítőn kinyújtottam kb 3 mm vékonyságúra, a hamis marcipán alapot. A képeknek megfelelően tapétavágó késsel méretre szabtam. Megkentem jégcselével vékonyan és rásimítottam a fotót, (előtte mindkét oldalát megkentem Rámával) majd a csokis tetőre tettem, kis kertet azonnal illesztettem rá, ezzel megelőzve, hogy elváljon, óvatosan megnyomkodtam körben. Így jártam el mind a 7 képnél. Végül mindegyikre tettem a jégzseléből, hogy szép fénye legyen.

5.      7,5 dl habtejszínt felvertem 1 habfixálóval. Angitól kölcsönkapott tortadíszítővel körbenyomkodtam a habot, amit megdíszítettem cukor gyönggyel. A kisvirágokat Zalánnal készítettük pár héttel ezelőtt virág és levél kiszúróval.

Úgy gondolom szép és finom is lett. Bátran fogjatok hozzá, mert igazán nagy örömet lehet szerezni az ünnepeltnek egy saját készítésű tortával!




Napsugaras szép napot kívánok! Böbe

1 megjegyzés: