Oldalak

2021. október 6., szerda

Katóka tortája



Először is! Hálásan köszönjük a rengeteg jókívánságot!
Mivel többen kértétek írjam le a receptet, íme!

PISKÓTA
12 tojás fehérje, +2 sárgája
12 kanál kristálycukor
8 kanál darált dió 
2 kanál liszt
2 kanál étkezési keményítő,
fél sütőpor
A felvert piskóta anyagát két azonos méretű tortaformába öntöttem és 180 fokon 40 percig sütöttem (mivel van két sütőm, így egyszerre tudtam ezt megoldani!)

KRÉMEK
Az első:  5 tojás sárgáját, 2 kanál tejet, 15 dkg kristálycukrot, 2 kanál holland kakaót gőz felett felvertem, hozzáadtam 10 dkg csokit,  kihűtöttem

A második: 2 kanál kristálycukrot karamellizáltam, 1 dl nescaféval felöntöttem, felfőztem , kicsit hűtöttem, majd hozzákevertem a másik 5 tojás sárgájához, melyhez 15 dkg kristálycukrot és 1 kanál étkezési keményítőt raktam, majd az egészet gyorsan kevergetve felfőztem, hűtöttem.

A harmadik: 15 dkg darált dióra öntöttem 1 dl forró tejet, melyben 15 dkg kristálycukrot oldottam fel. Reszelt citromhéj és rum aroma került még bele.

Habosra vertem 50 dkg RAMA margarint és 3 felé osztva a krémekkel összekevertem, jól kihabosítottam mindhármat.

A negyedik a díszítő krém: fél adag Gála vanília pudingporhoz 2 dkg porcukrot, 1 dl tejet, 3 dkg Mascaponét és 2 dl Meggle tejszínnel vertem fel. ( a maradék mascarpone krémet szétosztottam a három másik krémhez, újra habosítottam, így nem ment kárba és a krémnek jobb lett az állaga!)

ÖSSZEÁLLÍTÁS: 
A két piskóta alapot kétfelé vágva 4 lapom lett. Az elsőt a csoki, a másodikat a csokis-karamellás, a harmadikat a diós krémmel kentem meg. A torta oldalát a csokissal, a tetejét a karamellással vontam be. Díszítésként  a negyedik krám került a tortára cukor gyöngyökkel


Remélem más is kedvet kap ennek a finom tortának az elkészítéséhez!


Napsugaras szép napot kívánok! Böbe

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése