Oldalak

2011. november 4., péntek

Székelykáposzta Böbe módra



Kezdem az elején! Még a 62 év alatt soha nem készítettem savanyúkáposztát. DE! Foltos Gizuska (senki nem tud olyan savanyú káposztát készíteni, mint Ő) káposztaszeletelő-géppel vágta fel a szombati rendezvényre a salátának valót. Soknak találtuk, én átvettem 3 kg szeletelt káposztát, szombaton a piacon vettem 4 db lapos, laza káposzta fejet és kipróbáltam ezt is! Műanyag vödörbe rétegesen raktam le az apró és a levelekre bontott káposztát (újítás! a leveleket pillanatra forró vízbe tettem először, majd tizesével összehajtva raktam a vödörbe.) 1kg káposztához 2 dkg sót, tetszés szerint babér levél , egész bors és köménymag került. A múltkori birsalmából volt még egy-két db, abból is szeleteltem bele. Letakartam régi nylonfüggönnyel és egy tálba súlyt (nehezéket ) helyeztem rá és a zárható fedővel lefedtem. A konyhában a radiátor mellé helyeztem.
NA! Ebből a savanyított apró káposztából és a tegnapi maradék marhapörköltecskéből készült a mai ebéd. A savanyú káposztát annyi vízzel, hogy jól ellepje feltettem főzni, majd fél óra múlva ráraktam a maradék pörköltet és így főztem még fél óráig. Én szoktam rizst is szórni bele és tejszínes habarást készítek rá, ja és a tejföl nagyon illik hozzá!




Ez is nagyon egyszerű, finom magyaros étel! Akinek van kedve kipróbálhatja!!!

Gizuska! Köszi a savanyított káposzta receptjét!!!
Napsugaras szép napot kívánok! Böbe

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése