Oldalak

2013. május 12., vasárnap

Sajttortám


Anyák napját Szegeden ünnepeltük. Ezt a finom tortát készítettem! 

Hozzávalók az alaphoz.
180 g kakaós győri édes keksz 
1 ek kakaó
2 ek darált dió
5 dkg olvasztott vaj

A krémhez:
350 g mascarpone
2 egész tojás
1 ek étel keményítő
1 nagy pohár tejföl
15 dkg porcukor
1 dl tejszín

A tetejére:
tetszés szerinti gyümölcs /én epret használtam/
tejszín

A kekszet apróra törtem, összekevertem a dióval, és hozzáadtam a vajat. Kapcsos tortaforma aljára sütőpapírt vágtam, és belenyomkodtam.
160 fokra előmelegített sütőben sütöttem 15 percig. Összekevertem a krém hozzávalóit . Ráöntöttem a kekszes alapra, majd 50 percre visszatoltam a sütőbe. 30 perc után levettem 120 fokra.
Hagytam kicsit hűlni. (1 éjszaka hűtőben volt!)
Nonóka miatt nem tettem az egész tortára gyümölcsöt és habot, hanem csak a szeleteket díszítettem meg, aki kérte.

Helgikéméknek is nagyon ízlett. Nonóka ilyen tortát kért a szülinapjára.






Napsugaras szép napot kívánok! Böbe

2 megjegyzés: