Oldalak

2013. június 25., kedd

Habos meggyes






Habos meggyest eddig "A mi süteményes könyvünk VÁNCZA KÖNYV" a Főispánné remeke alapján készítettem.  Most találtam egy hozzá hasonló receptet, de a liszt mennyisége 10-15 dkg-mal kevesebb. Bevallom a réginél túl vastagnak találtam a tésztát. Most olyan szerencsém volt, hogy pogácsasütésből maradt meg pluszba tojás fehérjém is.

TÉSZTÁHOZ:
            15 dkg Rama
            5 tojás sárgája
            8 ek cukor
            1 kis doboz tejföl 
           1 citrom héja reszelve
        1/2 citrom leve
            35 dkg liszt
           1/2 cs sütőpor
           Kb.1 kg magozott, cukrozott, fahéjas, rummal meglocsolt meggy
HABHOZ:
          10 tojás fehérje
           1/2 citrom leve
           12 ek cukor
A tészta hozzávalóit összekevertem. Zsírozott, lisztezett magas falú tepsibe kanalaztam, elsimítottam. Darált dióval megszórtam és a lecsepegtetett meggyet ráraktam, 20 percig sütöttem. Közben felvertem a habot. Rátettem egyenletesen elosztva a forró tésztára. 240 fokra erősítettem a sütőt 2-3 percre. Mikor rózsaszín lett a hab visszavettem 180 fokra és még 15 percig szárítottam.

Igazán nagyon finom volt! Mindkét Kisvejemnek elnyerte a tetszését!

Napsugaras szép napot kívánok! Böbe

4 megjegyzés:

  1. Drága Böbe ,nagyon szépen köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
  2. Óh, de gusztán néz ki! Máris érzem az ízét a számban.
    És emlékek: Anyósom, amíg élt szokott nekünk mindenféle finom habos sütiket sütni, amikor nyaranta lementünk hozzájuk Mezőhegyesre. Ezt a finomságot nekem is meg kell sütnöm. Köszi a receptet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, ha kipróbálod és közben a kedves Anyósodra gondolsz. Én rengeteget tanultam az enyémtől, nemcsak sütés-főzést, hanem gyereknevelést, közösségépítést, finomságot, illemet és még sokáig sorolhatnám.Köszi, hogy felidézted bennem Rózsa mami emlékét!

      Törlés