Oldalak

2013. július 17., szerda

Sárgabarack télre




Az idén változtattam a lekvárkészítésen! 

5 kg sárgabarack
3,5 kg cukor
3 db 3:1 dzsemfix
kevés nátrium-benzoát

Apró lyukú darálóval ledaráltam a barackot( A BŐRÉT NEM TISZTÍTOTTAM LE!!!), rászórtam a cukrot, jól összekevertem. Másnap hozzáadtam a dzsemfixet és  3 részletben felfőztem. Forrástól számítva 5-7 percig rotyogtattam, majd üvegekbe töltöttem. Folpackot raktam rá, csipetnyi nátrium-benzoát, lecsavaroztam, 5 percre fejre állítottam, száraz dunsztba tettem.

Ezt még kétszer ismételtem meg, mert összesen 15 kg gyümölcsből készítettem. Természetesen jut belőle a család minden tagjának bőven!

 Készült már az idén meggydzsem, őszibarackdzsem, a nyári ízek biztosítottak télre!

Napsugaras szép napot kívánok! Böbe

3 megjegyzés:

  1. Jövőre próbáld ki úgy is, hogy nem darálod le! Eszméletlen jó, mikor egy nagyobb barackdarab akad az ember kanalába, direkt azokat vadássza az egész család. :)

    VálaszTörlés
  2. Drága Böbe ebből valóban kerül mindenkinek a családban!
    Én csak pár üveggel főztem be !

    VálaszTörlés
  3. Nagyon gusztán néznek ki a lekvárral telt üvegek ;) Anyósom rumot is tesz bele, nagyon feldobja a zamatát; az alkoholtól pedig nem kell tartani (gyerekek!), hisz elpárolog fözés közben!

    VálaszTörlés