Oldalak

2014. február 9., vasárnap

Repül, a repül... a Böbe hájas!



Laurától kaptam egy jó nagy adag darált hájat(95 dkg)
1 ek ecettel és 30 dkg rétes liszttel jól meggyúrtam 3 részre osztotta.m
90 dkg nagyi kedvence  és 60 dkg rétes lisztből 5 tojás sárgájából, 2 kanál tejföl, só, cukor 2 dl bor és 2-3 dl szódavízből rétes tésztát gyúrtam. Jól kidolgoztam. Pihentettem, kinyújtottam, a háj egyharmadával megkenegettem. Hajtogattam. Ezt még kétszer megismételtem, miközben legalább fél órát pihentettem. Egy éjszakára a hűtőszekrénybe raktam
6 részre osztottam, hármat vittem Szegedre, ott sütöttem meg, 3 maradt itthon. A kinyújtott tésztát négyzetekre vágtam felforrósított késsel, közepébe birsalmasajtot illetve birsalma lekvárral összekevert darált diót, reszelt citromhéjat, cukrot tettem.  Tetejét tojással megkentem és cukrozott darabolt dióba mártottam. Vigyázni kell, hogy a tojás ne érje a vágott szélt, mert akkor nem tud repülni a tészta! Forró sütőben 20-25 perc alatt rózsaszínre sütöttem, mikor kicsit hűlt porcukorral szórtam meg. 


Miközben a sütit készítettem, állandóan Papa lebegett előttem. 5-én volt halálának 3.évfordulója. Neki sütöttem mindig hájas sütit, mert nagy kedvence volt...milyen jót evett volna belőle...
Anyukám ritkán dicsér a szemembe, de ma azt mondta: a mesék országában sincs ilyen finom süti!
 Kell több ennél? Nekem nem!
Ja, természetes a Lányoknak is nagyon ízlett tegnap Szegeden!





Napsugaras szép napot kívánok! Böbe

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése