Oldalak

2012. december 29., szombat

Kocsonya


Nincs karácsony kocsonya és kalács nélkül! 
Legalább is nálunk.

4 személyre a következő előre lesózott húsból készült:
1 db sertés köröm,
1db s.fül
3 db s.farok
1 db hátsó csülök
2 db s.nyelv
egy kis s.bőr, vöröshagyma, fokhagyma, egész fekete bors, só, ha szükséges.
A hozzávalókat felforralom, majd leöntöm és lemosom a húst. Ezután forrásban lévő vízbe teszem és nagyon lassú tűzön 3 órát legalább főzöm fedő nélkül. Ha kész ruhán keresztül leszűröm, hagyom a levet kihűlni. Mikor a zsír a felszínén megdermed, azt leszedem. Ha kell újra megmelegítem egy kicsit, hogy önthető legyen. Közben már a húst tálakra szedem, megkenem egy kis Erős Pistával, rámerem a levet, hűvös helyre rakom, megdermesztem.

Mikor az éjféli miséről hazaérünk, akkor szoktuk megkóstolni először, majd 25-én reggelire és vacsorára fogyasztjuk.

Na, természetesen Böbe által sütött kakastejes nagykalács dukál hozzá!!!




Napsugaras szép napot kívánok! Böbe

2 megjegyzés:

  1. Azt hiszem, megint kell csinálnom.... Nagyon jól néz ki.
    Hú, de finom lehet ez a kalács. Mitől kakastejes?

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom volt Imola! Mikor kicsi gyermek voltam, a nagymamámtól hallottam ezt a kakastejes kifejezést.Ő használta a finom sárga, foszlós nagykalácsra. Így maradt fenn nálunk is!!!

    VálaszTörlés