Oldalak

2011. június 5., vasárnap

Két mozgalmas nap eseményei...

Tegnap és ma, de lehet mire a végére érek ez már nem aktuális, szóval pénteken és szombaton elég mozgalmas közösségi életet éltünk.
A suliban pénteken tartották a gyermeknapot, A Foltocska két aktív tagjával Klári mamával és Rozikával, valamint két anyuka  segítségével mi főztük 300 főnek a gulyáslevest. Nekem érdekes volt megélni azt, hogy nem minden mozzanatért és vagyok a felelős. Örültem, hogy a gyerekek kedvesen üdvözölték a régi igazgató nénit.
Ma, azaz szombaton  "A kelebiai spárga lakoma" címmel spárga ételekből készült ételeket lehetett délután az új közösségi téren ízlelgetni.
Az előző nap gulyáslevest főző csapat, spárga puffancsot "látvány sütés" formájában készített.

A recept 10 személyre:
1 kg fehér spárga
5 db tojás
5 dl tejföl
liszt, só, vegeta ízlés szerint.
Sós - cukros vízben megabáljuk az 1 cm-es  darabokra vágott spárgát. Sűrű palacsintatésztát készítünk, melybe a lecsöpögtetett spárgát belekeverjük, majd kanállal adagolva forró olajban kisütjük.
Ízesítéshez a tálaláskor sajtot is használhatunk!

Sajnos a sütéssel annyira el voltam foglalva, hogy nem tudtam egy darab képet sem csinálni, pedig nálam volt a gépem. Viszont! A Halas TV minden mozzanatot felvett. Talán náluk majd megtekinthető lesz! Ja, ez a készítmény lett az I.helyezett, Klári mama nevével! (Júniusban közepén lesz 81 éves, Ő a falu Klári mamája, aki a világon a legjobb lángost süti és nincs olyan rendezvény, ahol ne venne részt! A község kitüntető díját is elnyerte már. A Foltocska klubba a társaság és kikapcsolódás miatt jár.

Sütés előtt...

Én is készítettem egy sós és egy édes spárgaételt.
Ígéretet tettem, hogy mindkettő receptet leírom.

Sonkás, medvehagymás, spárgás lepény

30 dkg liszt
1/2 élesztő, csipet cukor, 2 dl tej
1 dl olaj
50 dkg fehér, 20 dkg zöld spárga
medvehagyma, paradicsom bors tetszés szerint
20 dkg darált sonka
1 dl tejföl
2 kanál olíva olaj
3 gerezd fokhagyma préselve
2 fej közepes méretű vöröshagyma10 dkg reszelt sajt

A cukros tejben az élesztőt felfuttatom. Jól kidolgozom és pihentetés után egy olajozott gázsütő tepsijébe fektetem. 10 percre betettem a sütőbe, majd miután egy kicsit megpirult az olívás, tejfölös, vegetás, borsos keverékkel megkentem. Rászórtam a medvehagymát, sonkát, vöröshagymát, feldarabolt paprikát, paradicsomot, majd a spárgákat és a sajtot.
Pirosra sütöttem.
A tálcáról nagyon hamar elfogyott. Remélem lesz, aki kipróbálja!
Sütés után.

Vaníliás, epres spárgaszelet

Vaníliás, epres, spárgaszelet
5 db tojásból a már (jégkrémszeletnél ) leírt módon piskótát készítettem. Megfőztem 1 kg spárgát cukros vízben, leszűrtem. 2 db vaníliás pudingot 7 dl tejben besűrítettem, maj 30 dkg kristálycukrot hozzákevertem. 20 dkg margarin habosta vertem és a kihűlt pudinggal összedolgoztam. Belekevertem a spárgát és megkentem a pikótát. Díszítésként felkarikázott földiepret használtam. Epres gyümölcskocsonyát készítettem és leöntöttem az egészet. Másnap feldaraboltam, tejszínhabbal és citromfűvel díszítettem. 
Nagyon sokan meglepődtek a spárga felhasználásának édes változatán.
Én örültem, hogy újdonsággal szolgáltam ezen a napon.



Napsugaras szép napot kívánok!Böbe

1 megjegyzés:

  1. Nekem a spárgás lepény tetszik legjobban, Máté meg biztos a süteményt enné nagyon.
    Jól sikerültek a képek, és biztos nagyon finom is volt minden!
    Puszi!Nonóka

    VálaszTörlés