Oldalak

2011. június 24., péntek

Nemzetiszínű ebéd

Majonézes krumplisaláta és csülök tarjával Böbe módra


Egy kedves topolyai ismerősünk honosítási kérelmében közreműködött Zoli. Ígéretet tettünk, hogy az eskütétel napján vendégül látjuk. Ez a nap tegnap volt. Gondolkodtam mi legyen ízletes, magyaros étel (Botika mellett könnyen elkészíthető) így esett a választás - "csülök és tarja Böbe módra" variációhoz.
1 kg tarja mellé egy hátsó csülköt vettem. Fokhagymás, vöröshagymás, sós, borsos, babérleveles lében megabáltam a húsokat. Mikor a csontjáról könnyen levált a hús kihűlés után feldaraboltam, tepsibe helyeztem. Az abaléből öntöttem rá, lefóliáztam és sütöttem még kb 20 percet, majd a fóliát levettem és megpirítottam.
Közben 2 közepes méretű vöröshagymát hosszában felszeleteltem, lisztben megforgattam és bő olajban pirosra sütöttem, törlőkendőre kiszedtem és a tálra helyezett húsra raktam. Uborkával, paprikával, fokhagymával és paradicsommal díszítettem.
Kísérőként majonézes krumplisalátát adtam hozzá, pirosarannyal, zöldségzöldjével dekorálva.


Őszibarackos-ribizlis gyümölcstorta

A desszert őszibarackos, ribizlis gyümölcstorta volt. Ami eltért ennek a sütinek az elkészítésénél -a krémhez az eddig leírt módon az a következő -  0,5 l tejben felfőztem a vaníliás pudingot, 30 dkg cukrot és két tojás felvert fehérjét kevertem a forró pudinghoz, ettől a krém lágy, könnyű lett. Gyümölcskocsonyába belekevertem a ribizlit és az őszbarackot és a pikótára kent krémre tettem. Tejszínhabbal, citromfűvel és ribizlivel díszítettem.

Azt hiszem a képek elárulják, miért választottam ezt a címet! Minden esetre ismerősünk ámult és jót evett a finom ebédből.

Napsugaras szép napot kívánok!Böbe

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése