Oldalak

2013. január 6., vasárnap

Libamáj áfonyás-bordzsemes öntettel


Tercsikétől kaptam egy üveg bordzsemet november elején. Kérdezte:- ízlik-e? Nagyon csodálkozott, hogy nem kóstoltuk meg azonnal, hanem ünnepi alkalomra tartogattam. Érdemes volt!

A libamájat én fokhagymával megtűzdelem és annyi tejet öntök rá, hogy ellepje. Több órán keresztül így hagyom. Közben kisütöm a hájat. Van egy A5-ös méretű tepsim, abba helyezem bele a májat, Ráöntöm a zsírt, teszek mellé pritamin paprika szeleteket és fólia alatt megsütöm. Mikor jól kisül belőle a zsír leveszem a fóliát, megpirítom kicsit. Ha kihűl teljesen akkor szeletelem fel és borsozom, sózom.
Az öntet: 2 kanál áfonya- és 3 kanál bordzsemet felforrósítok, 1 kkanál étkezési keményítőt 2 kanál borral kikeverek  és összevegyítem a dzsemmel. Fehér-borssal, őrölt szerecsendióval ízesítem.

Egy évben egyszer ez igazán fenséges finomság!


Napsugaras szép napot kívánok! Böbe

4 megjegyzés: