Oldalak

2013. január 4., péntek

Puncs szelet

Nonókának és nekem a karácsonyi sütik közül a puncs szelet ízlett a legjobban. 

9 tojásból sütöttem piskótát a szokott módon. Mikor kihűlt megfeleztem. 25 dkg finom kekszet, 20 dkg habcsókot nyújtófával deszkán összetörtem. 25 dkg rámát 25 dkg porcukorral, 2 kanál holland kakaóval habosra kevertem. Tettem hozzá 2 kanál rumot,  3 dl barack lekvárt, vanília aromát, tetszés szerint mazsolát. Mindezt jól eldolgoztam és az alsó lapra kentem, majd rátettem a tetejét.1 tojás jól felvert fehérjével amennyi porcukrot felvett (25 dkg kb.), pár csepp citromlé és  málnás aroma. (Mielőtt a málnás aromát beletettem kivettem egy kanállal a mázból, mert ez lett a pötty!) Megkentem a tetejét, hűvösre raktam, mikor megszáradt nylon zacskóba raktam a fehér mázt, egyik sarkát kilyukasztottam, pöttyöket nyomtam tetszőlegesen. Később felkockáztam.

Nagyon kiadós, finom sütemény!

Ja, a zserbót hagyományos recept alapján szoktam készíteni, csak annyit  variálok, hogy 3 dl barack lekvárt összekeverek 3 dl eperdzsemmel és azzal kenem meg a lapokat. Az eper megbolondítja kicsit.





Napsugaras szép napot kívánok! Böbe

2 megjegyzés:

  1. Nálunk is nagy kedvenc a puncs torta. De a mellette a zserbó is a kedvencek között van....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Karácsony óta a harmadik adag puncsos sütit készítettem ma!

      Törlés