Oldalak

2013. január 10., csütörtök

Cukrozott narancshéj


Emlékeztek a narancsdzsem készítésére, amit bemutattam? 
Természetesen a héja is egy szuper finom csemege, ha szán rá az ember időt. 

2-3 napon keresztül hideg vízben kell áztatni a héjat úgy, hogy amikor eszembe jut lecserélgetem a vizet (3-4 alkalommal naponta). A befőzős lábasban szoktam kb.fél órát megfőzni csak vízben. Leszűröm, hagyom nagyon jól kicsöpögni, majd felcsíkozom. Amilyen súlyú a megfőzött, lecsöpögtetett narancshéj, annyi kristálycukrot szórok rá. Kevergetve folyamatosan addig főzöm,(még mindig sok lé van benne, vizet ne öntsetek rá!) míg ilyen szép üveges nem lesz. 
Szilikonos sütőpapírra rakom szárítani(arra nem ragad). Nagyon sokáig eláll, ha véletlenül!!! marad és már nagyon száraz, akkor ledarálom és sütik, desszertek ízesítésére használom.




Napsugaras szép napot kívánok! Böbe

4 megjegyzés:

  1. Nagymamám nagyon gyakran csinált... Én már készen veszem

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Drága Böbe !
    jó ötlet én még ilyet nem csináltam!

    VálaszTörlés