Oldalak

2011. július 8., péntek

Befőzések

Rityeg-rogyog a barack...
A héten Mamival sokat ügyeskedtünk, mert kaptunk 3 láda finom, érett meggyet, piros ribizlit 2 nagy tállal és leszedtünk a sárgabarackot a mi fáinkról. Így készült finom dzsem, lekvár, kimagozott meggybefőtt nyersen eltéve. Jól sikerültek, remélem tartós is lesz és jót csemegéznek, sütögetnek belőlük a lánykáim.




Sárgabarack dzsem

2 kg sárgabarack
1,5 kg cukor
1 mokkás kanál borkősav
2 dzsemfix

Este összekevertem a héjától megtisztított, kimagozott barackot, hűtőbe állt egy éjszaka. Reggel zománcozott edényben kb 1 órát rotyogtattam állandó keverés mellett. Tettem bele 2 db dzsemfixet, üvegbe raktam. Most azt várja, hogy kihűljön, délután lefedem és a helyéte teszem.

Nagyon fimom a palacsinta...nyami-nyami...




Meggybefőtt nyersen
 5 kg mag nélküli meggy
1,5 kg cukor
10 g mátrium-benzonát
szegfűszeg

A hozzávalókat jól össze kell keverni. Üvegbe rakni és lezárni a tetejét, majd a polcra tenni. Most próbálom elóször ezt a receptet. Bizakodó vagyok!



Ribizli dzsem Rozika barátnőm receptjével 
1 kg ribizli (ha van lehet fekete ribizlivel keverni)
40 dkg cukor
1 cs 3:1 dzsemfix

A ribizlit annyi vízzel, hogy ne kapjon le felforralom, majd sűrű szitán átszűröm mikor hűlt egy kicsit. A léha és a mag keverékére öntöttem kb 7-8 dl vizet, majd azt ismét átszűrtem, hozzátettem a cukrot és alaposan kb 50 percig forraltam. A fixálóval csak 2-3 percig rotyogtattam. Üvegbe tettem és másnap fedtem le, miután a teteje jól megbőrösödött.

Napsugaras szép napot kívánok! Böbe

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése