Oldalak

2011. július 31., vasárnap

Csülökpörkölt, tárkonyos, zöldborsós borsos tokány és almás-habos süti



Szombaton hoztuk vissza Botikát . Nonókáéknál konyhabútor-csere van. Azt gondoltam meglepem Őket és Helgiéket is egy kis magyaros hazaival.
A Kárpát Fesztivál segítőinek készített finom vacsorát Janes. Nagyon jól esett a csülökpörkölt. Elég régen volt nálunk, hát gyorsan főztem egy jó adagot, hogy mindenkinek jusson.
1 csülök 4-5 farok, 2 köröm és 50 dkg s.comb volt összedarabolva. 3 fej v.hagymát megdinszteltem, ráraktam a megmosott húst, tettem bele darált pritaminpaprikát 2 gerezd fokhagymát, 1 k.kanál őrölt köményt, pici borsot, ízlés szerint sót. Mikor puhára főtt piros fűszerpaprikát megfuttattam 1 k.kanál zsíron és jól összeforraltam. Még anyukám is azt mondta: Ez nagyon finom lett!



Mivel a szerelők még hétfőn is dolgoznak én leszek a házpásztor, így a legegyszerűbbnek azt találtam, ha készítek egy melegíthető vacsorát a lányoknak.Tudniillik Helgiéknél is konyhabútor-csere lesz a héten és nekik sem működik a konyha! Tárkonyos zöldborsós borsos-tokány szintén kedvenc a családi menü között. 1,5 kg sertés combot feldaraboltam csíkokra, 2 fej v.hagymát megdinszteltem, rátettem a megmosott húst. 2 gerezd fokhagymát, a kertből behozott összedarabolt tárkonyt, 50 dkg zöldborsót, 1 k.kanál őrölt borsot főztem össze. Ízlés szerint sóztam. Tarhonyával vagy tésztával lehet tálalni!


Almás-habos szelet lett a desszert. A piskóta alap 5 tojásból készült a már leírt módon. 1 kg almát 20 dkg cukorral 1 liter vízzel megfőztem, leszűrtem és a kihűlt piskótára kentem. A léből és 2 vaniliás pudingporból krémet készítettem Adtam hozzá 20 dkg cukrot még és 5 tojás felvert habját még melegen. Ezt rákentem az almapassza tetejére, majd 0,5 literes hulala-tejszínt simítottam rá és megszórtam cukrozott kakaóval és hát dísz az elmaradhatatlan citromfű! Szerintem mutatós!

Érdemes kipróbálni bármelyiket!


Napsugaras szép napot kívánok! Böbe

2 megjegyzés:

  1. A csülökpörköltbe egy csapott evőkanál morzsolt tárkonyt tettem és nagyon finom lett. A Fiamnak is nagyon ízlett.
    a 77-ik éves Ili írta.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Helyes, mi is nagyon szeretjük a tárkonyos ételeket, mint a fenti recept is mutatja! Köszönöm, hogy "morzsázgatsz" a blogomon!

      Törlés