Oldalak

2011. október 14., péntek

Macskaköves karácsonyi futó


Nem kérem, nem lettem hűtlen a foltvarráshoz, csak rengeteg egyéb elfoglaltságom volt a múlt napokban, hétben.( 1.unokázás, 2.karitász, 3.Leader pályázat, stb.)
De!  ma volt pár óra, melyet erre szántam és elkészült ez a futó!

Vannak kedvenc foltos mintáim. Ezek közül a macskaköves szinte minden évszakban képes megújulni, ha a jellegzetes színeket használja az ember. Húsvétra készítettem a citrom- és narancssárga-zöld párosítással a Lányoknak egy-egy futót. Ma elkészült egy karácsonyi variáció.

Az érsekcsanádi és a bajai foltvarrók blogjában láttam képeket, illetve leírást. Bevallom őszintén mindig kell gondolkodnom, hogy is és mennyi négyzetet, téglalapot kell kiszabni. Most lejegyzem úgy, ahogy én könnyebben megjegyzem.



Három színnel dolgozunk.
A terítőmön
1.(zöld) 8 db 6,5x6,5 négyzetet
             4 db 6,5x11,5 cm téglalapot
2.(piros) 4 db 6,5x6,5 cm négyzetet
              4 db 6,5x11,5 cm téglalapot
              2 db 6,5x 29cm téglalapot
              2 db 6,5x 35 cm téglalapot
              2 db 6,5x47 cm téglalapot
3. (fehér) 2 db 6,5x6,5 cm négyzetet
              2 db 6,5x11,5 cm téglalapot
             12 db 6,5x16,5 cm téglalapot szabtam ki.
41x93 cm fehér vászonra dolgoztam (varrtam )rá a csíkokat. Elsőként 2-2  db 1-es 2-es, 1-es 3-as téglalapot készítünk a 6,5 cm-es négyzetekből, majd mind a négyhez illesztünk 2-2 6,5 cm-es 2-es, 3-as téglalapot. Így kapjuk meg a középső nagy négyzetet, ezekhez illesztettem a két színből összvarrt csíkokat a kép alapján, mindig középről indulva. Végül pirossal szegélyeztem és a széleket ferdepánttal beszegtem.
Ezzel a módszerrel szép lett a futó, nem hullámos a széle, nem kell külön hátlapot készíteni és a tűzés is megoldott. Viszont minden csík felvarrása után kötelező a vasalás!!!

Lehet próbálgatni! Még van idő karácsonyig! Holnap is varrok ilyen futót a színeket másképpen rakosgatom össze és a munkafázisokat is fotózni fogom! (Addig anyaggyűjtés, csíkszabás indulhat!)

Napsugaras szép napot kívánok! Böbe

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése