Oldalak

2012. február 15., szerda

Gyors katedrálablak



Az ötletet ez a videó adta: http://www.youtube.com/watch?v=3gKvdrexKE4&feature=related
Tudom, hogy nem ez a szabályos, de érdekességként tegnap kipróbáltam és a Foltocskás Lányoknak is megmutattam. Mivel géppel készíthatő, tetszett nekik.
Közben készítettem fotókat is. Íme:

Két színben harmonizáló körlapot kinyírunk - ez nekem 27 cm átmérőjű

körbevarrjuk, majd az egyik oldalán a varráshoz közel kb 2 cm nyílást vágunk ki, ezen lehet kifordítani az anyagokat

Terikétől (Ő varrónői végzettséggal is rendelkezik) tanultam, hogy szebben áll a kör, ha kicsipkedünk belőle ilyen ki "V" betűket

Levasaltam és a körre helyezhető negyzetet körberajzoltam

Először kettőt, majd a  másik kettőt a vonalak mentén összevarrtam

Így néz ki, mielőtt az íves részt letűztem volna

Itt már majdnem kész, csak a tűzés hiányzik!

Akinek teszik, próbálja ki! Gyors és mutatós! Kispárna huzatot készítek ezekből a kiszabott anyagokból. Nekem ezek a színek is kedvenceim!

A gyűjteményesbe természetes, hogy kézzel varrom a blokkot!!!




Napsugaras szép napot kívánok! Böbe

4 megjegyzés:

  1. Nagyon szép, ilyet már én is csináltam,de ez nem katedrál, hanem japán atarashi.

    VálaszTörlés
  2. Legalább is én úgy tudom, ha nem, elnézést kérek. Ezt a technikát hamis katedrálnak is mondják.

    VálaszTörlés
  3. Éppen most néztem a you tube-on. Elég gyorsan megy. És a neten ez is Catedral Windows néven megy.

    VálaszTörlés
  4. Kedves Böbe! Megajándékoznánk egy díjjal, nézz be érte hozzánk, ha van rá egy perced!
    http://bajaikreativfoltmhely.blogspot.com/

    VálaszTörlés