Oldalak

2012. február 6., hétfő

Reform torta Papa emlékére


A tegnapi nap beszámolójához tartozik az, hogy éppen egy éve hagyott itt bennünket Papa azaz Apukám. A mise után kimentünk hozzá a temetőbe, bár a sírt alig tudtuk megközelíteni, Zolika unokánk lapátolt utat nekünk.
Januárban három születésnap is volt a családban, délben köszöntöttük az ünnepelteket. Én REFORM tortát sütöttem (ez volt Papa kedvence!).

Hozzávalók:
10 db tojás fehérje + 2 sárgája
30 dkg mogyoró
2 kanál liszt
csipetnyi sütőpor

krém:
8 tojás sárgája
30 dkg VAJ
30 dkg cukor
1 party bevonó
vanília, rum, csoki aroma
1 kanál kakaópor

Elkészítés:
Tojás fehérjét felverem a cukorral, hozzáadom a 2 t.sárgáját, mogyorót, lisztet,sütőport. Sütőpapírral bélelt tepsire teszem, megsütöm 30-40 perc alatt 220-180 fokon. erős fokozaton csak 3-5 percig, utána lejebb veszem az erősséget.

Gőz felett a tojássárgáját, cukrot felverem, hozzáadom a gőz felett felosztott csokit, kakaót. Kicsit hűtöm, majd a vajjal és az aromákkal habosra keverem.

A piskótát 4 részre vágom, megtöltöm, tetszés szerint díszítem. Én mazsolás drazséval raktam ki a kezdő betűket!

Minden karácsonykor ezt a tortát sütöttem Papának. A receptet 40 éve tanultam egy idős nénitől, de azóta  nagyon sokszor készítettem.


Napsugaras szép napot kívánok! Böbe

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése