Oldalak

2012. február 20., hétfő

Vadas Böbe módra


Három kedves vendéget hívtunk meg tegnap ebédre. Közülük ketten még nem fogyasztottak vadast, így esett a választás ennek a finomságnak az elkészítésére. Őz gerincből és combból főztem.

A jól kiáztatott, megtisztított húst forrásban lévő ecetes vízzel leforráztam. Mikor már jól kihűlt kiszedtem ebből a léből a húst és egy fazékban, hogy ellepje a víz feltettem főni. Adtam hozzá 4-5 nagyobb sárgarépát, petrezselymet, 1 zellert, babérlevelet, fekete borsot, 1 fej vöröshagymát, 4-5 gerezd fokhagymát, sót.
Mikor puhára főtt a húst lefejtettem a csontról, feldaraboltam, tepsibe raktam. Előzőleg már 3-4 szelet kockára vágott szalonnát megpirítottam, ezt ráöntöttem a húsra, megszórtam őrölt borssal, fűszerkeverékkel, öntöttem alá 1 dl bort, egy kicsit a főzőléből, lefóliáztam és a sütőben még fél óráig sütöttem. Tálalás előtt vettem le a fóliát és pirítottam meg egy kicsit.




A főtt zöldségféléket leturmixoltam, adtam hozzá egy kanál mustárt, 2 kanál cukrot, sót és 2 dl főzőtejszínt. Rántást készítettem és a turmixolt zöldséget ráöntöttem. 4 kanál cukorból karamellt készítettem, felengedtem a főzőlével és ezt is a mártáshoz kevertem. Ha szükséges a főzőlével lehet hígítani!


Zsemlegombóc dukál ehhez a finomsághoz! Apró kockára vágtam a zsemlét vagy kenyeret, megpirítottam. Galuskatésztát készítettem és a pirított kockát belekevertem. A forrásban lévő sós, olajos vízbe szaggattam bele egy kanállal. Mikor megfőtt(10-15 perc) leszűrtem.

Külön tálra raktam mindent és úgy vittem a vendégek asztalára. Hát, örültem , mert nagyon ízlett nekik! 


Azért biztos ami biztos alapon készítettem egy kis magyaros töltelékkel töltött csirkecombot és feta sajttal töltött baconba göngyölt csirkemell falatkákat is. Ezt is megkóstolták!

A desszert nutellával töltött, csokiba mártott vagy lekváros fánk volt és Mami által készített mézes krémes. Sajnos ezekről elfelejtettem képet készíteni. 

Még az ebédnél is jobb volt, hogy kellemesen telt a délután, volt lehetőség egy kis beszélgetésre is.


Napsugaras szép napot kívánok! Böbe

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése