Oldalak

2011. augusztus 13., szombat

Szlovák krémes, lasange Zolikának...


Zolika szerint ennél nincs finomabb süti


Ma igazán jó napom lesz, hisz kezdődik a családi hétvége. Helgiék már ma jönnek, Nonókáék holnap. Kedvenc nagyunokám Zolika is itt lesz! Ma neki szeretnék kedvében járni elsősorban a következő finomságokkal.

Szlovák krémes
Hozzávalók:
30 dkg liszt 5 dkg margarin 10 dkg porcukor1 ek méz,1kk sz.bóna 1 tojássárgája,1 ek rum
Krém:
1l tej, 2 cs vanília pudingpor, 35 dkg cukor ,40 dkg margarin,10 dkg porcukor
2 cs vanília cukor, 0,5 l hulala, habfixáló, 1 tábla party tortabevonó 1 ek étolaj

Elkészítése
A tésztát meggyúrtam és 2 lapot sütöttem egy nagy gáz tepsi hátulján. A krém hozzávalóit felfőztem, majd ha kihűlt a margarin cukor keverékéhez kevertem. Egyik kihűlt lapra simítottam, majd ha kihűlt, kemény habbá vert tejszínt is rákentem. Rátettem a másik lapot és csokival bevontam. Egy éjjelre hűtőbe tettem.



Lasange Böbe módra

Egyszer majd teszek fel képet a sült finomságról is
6 tojásból tésztát gyúrtunk a Mamival, elnyújtottuk a tésztagép 4.fokozatával. Tepsi méretűre daraboltam
70 dkg darálthúst tettem a megpirított nagy fej v.hagymára. 2-3 g.f.hagyma, bors, oregano, só, paradicsom püré került még bele, pici víz is. Mikor elkészült turmixoltam, majd tettem hozzá 2 dl főzőtejszínt. A tepsibe rétegesen leraktam a tésztát és az öntetet, közben megszórtam bőven reszelt trapista sajttal. A kép ezt az állapotot mutatja. Kb.1,5 óra alatt sütöm készre.

Még sok kedvenc készül a hétvégén (Nonóka szülinapja lesz!), ahogy lesz időm bemutatom. Figyeljétek!



Napsugaras szép napot kívánok! Böbe

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése