Oldalak

2012. március 6., kedd

Csigák


Helgikéék voltak itthon a hétvégén. Gyors szombat-esti vacsora volt. Sós és édes változatban csigák. Az alapötlet Limarától származik, átalakítva a saját ízlésemre, lehetőségeimre.
Szokásos módon készítettem olajos kelt tésztát. Három részre osztottam miután megkelt. 
1. Habos csiga
A kinyújtott tésztára kentem a következő masszát: 4 tojás felvert fehérje 6 kanál cukorral 2 kanál homoki tövis sziruppal ízesítve, csokiforgáccsal, citromhéjjal, dióval megszórtam, feltekertem, kb.5 cm darabokra vágtam, sütőpapírral bélelt tepsire helyezve 180 fokon megsütöttem




2. A kinyújtott tésztát megkentem :2 ekanál tejföl, 1 kkanál olíva olaj, 3 gerezd apróra vágott fokhagyma, só, bors keverékével. Megszórtam csirkemellsonka, kolbász, turista szalámi darabokkal. Feltekertem, 5 cm darabokra vágtam, sütőpapírral bélelt tepsire helyeztem. Apró halmokat tettem rá reszelt sajtból és apróra kockázott füstölt szalonnából.180 fokon megsütöttem. Nagyon jó ízt, illatot adott az egésznek a szalonna zsírja, ami belefolyt a kalácsba sülés közben!





3.Zsemléket formáztam.Megkentem tojás sárgájával, sóval szórtam meg a tetejét.

Nos, elmondanám, hogy egy sem maradt belőle! Mind elfogyott! Érdemes kipróbálni, mert nagyon finom!




Napsugaras szép napot kívánok! Böbe

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése