Oldalak

2012. május 6., vasárnap

Anyák napja I. HELGIKÉTŐL











Dsida Jenő: Édesanyám keze
A legáldottabb kéz a földön,
a te kezed jó Anyám
Rettentő semmi mélyén álltam
közelgő létem hajnalán;
A te két kezed volt a mentőm
s a fényes földre helyezett…
Add ide, - csak egy pillanatra –
Hadd csókolom meg kezedet!
Ez a kéz áldja, szenteli meg
a napnak étkét, italát.
Ez a kéz vállalt életére
Gyilkos robotban rabigát,
Ez tette éltünk nappalokká
A nyugodalmi perceket….
Add ide, - csak egy pillanatra –
Hadd csókolom meg kezedet!
Hányszor ügyelt rám ágyam mellett,
Ha éjsötétbe dőlt a föld,
Hányszor csordult a bánat könnye,
Amit szememről letörölt,
Hányszor ölelt a szent kebelre,
Mely csupa, csupa szeretet!
Add ide, - csak egy pillanatra, -
Hadd csókolom meg kezedet!
Lábam alól, ha néha-néha
El is tévedt az igaz út,
Ujjaid rögtön megmutatták:
Látod, a vétek szörnyű rút!
Ne hidd Anyám, ne hidd, hogy egykor
Feledni bírnám ezeket!...
Add ide, - csak egy pillanatra –
Hadd csókolom meg kezedet!
Oh, hogy így drága két kezeddel
Soká vezess még, adja ég.
Ha csókot merek adni rája
Tudjam, hogy lelkem tiszta még.
Tudtam, hogy egy más, szebb hazában
A szent jövendő nem veszett!
Add ide, - csak egy pillanatra –
Hadd csókolom meg kezedet!
A legáldottabb kéz a földön,
A te két kezed, jó Anyám!
Mindenki áldja közeledben:
Hát én hogy is ne áldanám?!
Tudom, megáldja Istenünk is,
Az örök Jóság s Szeretet! –
Némán, nagy, forró áhítattal,
Csókolom meg a kezedet!

Köszönöm ezt a szép napot!







Napsugaras szép napot kívánok! Böbe

2 megjegyzés:

  1. Kedves Böbe
    Csodálatos a vers és a film is .
    köszönöm hogy meg osztottad jó érzés volt látni és olvasni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Évi! A vers gyönyörű! Mikor Helgikém kisiskolás volt én nem járhattam misére, ő viszont mindig ment Anyukámmal. Anyák napján ezt a verset szavalta a templomban, én viszont csak itthon hallgathattam meg. Kárpótolni nem lehet, de meg kell mutatni Neki, hogy a szívemben örökre benne él!

      Törlés