Oldalak

2011. december 23., péntek

Érdemes kipróbálni!


A vámos nyugdíjas találkozóra Módráné Erzsike hozott ilyen pereceket. Nagyon ízlett, kipróbáltam. Ropogós, de mégis omlós, kicsit pepecs munka a szaggatás, de megéri! Ha nem csemegézgeti el a család hosszabb ideig eláll. Elharmadoltam, vittem a Lányoknak belőle, nálunk már csak 3-4 db van. Ha időm engedi újabb adagot sütök még karácsonyra!

Hozzávalók:
25 dkg margarin
50 dkg liszt
1 csapott ekanál só
1 kispohár tejföl kb.
Kb.fél élesztő (nem kell felfuttatni csak belemorzsolni)
1 tojás a kenéshez
köménymag , mák, sajt, szezámmag stb. a tetejére

Elkészítés:
A sós lisztet elmorzsolom a margarinnal és az élesztővel, hozzákeverem a tejfölt, jól kidolgozom, elnyújtom és szaggatom. A leesett részeket újra kell gyúrni, nyújtani, szaggatni. Sütőpapírra helyzem, felvert tojással megkenem. Szórok rá magvakat vagy nem. 180 fokos sütőben pirosra sütöm.
Ebből a mennyiségből nekem 102 db lett!


Napsugaras szép napot kívánok! Böbe

4 megjegyzés:

  1. Foltos Karácsonyi Ünnepeket kívánok!

    VálaszTörlés
  2. Én ezt hajdúsági perec néven ismerem, tényleg nagyon finom, de nem lehet abbahagyni enni!

    Kellemes és békés ünnepeket kívánok :-)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm Lányok!Én is áldott ünnepet kívánok!

    VálaszTörlés