Oldalak

2011. december 14., szerda

Angyalka vagy karácsonyfa?



Nonókától kapott recept alapján sütöttem mézeskalácsot.
Hozzávalók:
80 dkg liszt
20 dkg méz
20 dkg cukor
3 tójás sárgája+1 egész
25 dkg margarin
2 kkanál szódabikarbóna
3/4 cs mézesfűszerkeverék
Én tettem hozzá még 1 citrom és 1 narancs reszelt héját.
Hab a díszítéshez: 2 tojás fehérje, 15 dkg porcukor 5-6 csepp ecettel gőz fölött felverve.

Elkészítés:
Mézet felmelegítjük a margarinnal, cukorral, fűszerkeveréket, tojást belekeverjük. A lisztet a szódabikarbónával átszitáljuk, majd összekeverjük a mézes masszával. Hűtőben egy éjszakát pihentetjük. Másnap kb 5-6 mm-re nyújtjuk, szaggatjuk, tojás fehérjével megkenjük, forró sütőbe rakjuk és 5-6 perc alatt megsütjük.


Névre szóló mézeskalács


Puszedlit is formáltam és csokiban megmártottam. Van olyan puszedli, melyben a birsalmasajtból van a töltelék!

Nagyon finom és mindjárt puha!

Kísérleteztem a csillagokat egymásra raktam (ragasztottam a habbal). Nem tudom eldönteni mihez hasonlít jobban, angyalkához vagy karácsonyfához? Mindegy is, csak finom legyen és az unokák örüljenek ma este, ha megkapják a kis küldeményt Zoli papától. Remélem jót csemegéznek belőle!


Napsugaras szép napot kívánok! Böbe

3 megjegyzés:

  1. angyalka a karácsonyfa tetején, puszi

    VálaszTörlés
  2. nagyon ötletes a névre szóló süti is, köszönjük szépen

    VálaszTörlés
  3. Igen én is így gonoltam! A süti pedig természetes, hogy névre szóló!!!

    VálaszTörlés