Oldalak

2011. december 6., kedd

Karácsonyi aranykészítés (narancsdzsem!) Böbe-módra



Ennek a csemegének óriási az értéke! De nagyon, nagyon finom!!! Csak az fogjon hozzá kipróbálni, akinek rengeteg ideje van és nagyon nyugodt, türelmes személy! Tavaly főztem először narancsdzsemet, mondtam Nonókának és Helgikének - ennek olyan értéke van, mint az aranynak. Ezért adtam tehát ezt a címet.

Hozzávalók: 2 kg + 2db narancs, 1 citrom, 1 kg cukor, 3 db fahéj, 12-15 db szegfűszeg, 3:1 dzsemfix és legalább 1 személynek 4-5 óra
Lett belőle 7 db bébiüveges dzsem!

Képek segítségével mondom el az elkészítés módját:



A narancsokat nagyon alaposan megmossuk, hagyjuk száradni egy kicsit.


Citruspucolóval (Nonókától kaptam!) vékonyan a narancs sárga héját megtisztitjuk, majd többször cserélünk rajta hideg vizet. Vigyázni kell, hogy a fehér héj ne kerüljön bele!


Többszöri vízcsere után egy kislábasban pár percig forraltam, majd még ismételten hideg vízzel áztattam, leszűrtem.

Közben nem unatkoztam, mert a narancsokat egysével gerezdekre bontottam és a hártyát külön-külön mindről leszedegettem, félbe daraboltam + az egy citromot  is! A 2 db narancs kifacsart levét ráöntöttem, a narancshéját is hozzátettem, zománcos, befőzős fazekammal a gázlángra tettem hozzáadtam a fahéjat, a szegfűszeget és folyamatosan kevergettem, kevergettem, kevergettem. (Érdekes, mert pillanatok alatt sok levet enged, annak jól el kell forrnia magát!)

Már alakul!
Kb.1 óra múlva hozzáadtam a cukrot, azzal még 20 percet, majd a dzsemfixet és azzal még jó 20 percet kevertem, amíg besűrűsödött.



Üvegbe szedtem, lefedtem.

Nyami, nyami, nagyon finom! Érdemes vele bíbelődni és örömet szerezni a család apraja-nagyjának! Kívánom, hogy sikerélménye legyen annak, aki próbálkozik vele!

(JA! Tavaly karácsonykor mit kapott a NAGY CSALÁD - a rokonság minden kis sejtje Nonókáéktól - tőlem függetlenül!!! 7 kg narancsból készített dzsemet! Mátéval két napig dolgoztak vele, de óriási volt a sikerük!!!)

Napsugaras szép napot kívánok! Böbe

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése