Oldalak

2012. június 5., kedd

Fenyőhajtásból készült


Fenn a hegyen szedtünk fenyőhajtást és ebből készítettem néhány télire való "gyógyszerszerű" készítményt.


Köhögés és torokfájás elleni szirup: a friss fenyőhajtást cukorral lerétegezzük, lezárjuk, 3-4 hétig naponta megrázogatjuk. Tetejére tettem 2 kanál mézet is.
 Miután levet enged le kell szűrni és ha fáj a torkunk egy-egy kis kanállal kell belőle bevenni.
A maradék fenyőhajtásból aztán lehet még szörpöt főzni!


Fenyő dzsem: 2 literes lábasba tettem a hajtást, szeleteltem rá 1 nagy citromot. Felfőztem 20 percig. Egy napig állni hagytam. 

Leturmixoltam

Leszűrtem

1 kg cukorral 3:1 dzsemfixálóval felfőztem, üvegbe raktam, száraz dunszt és kész.


Természetesen megkóstoltuk most is! Nagyooon finom!!!

Készítettem fenyőszörpöt és egy üveg fenyőpálinkát (inkább likőrt) is.




Napsugaras szép napot kívánok! Böbe

8 megjegyzés:

  1. B9be, evvel most nagyon megleptél. Sosem hallottam, hogy a fenyőhajtásból ilyesmit lehet csinálni. Simogatni szoktam a finom, puha hajtásokat. De, hogy ennyi mindenre alkalmas, sosem gondoltam.
    Köszi, hogy megosztottad velünk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erdélyben hallottam én is. Tudod, örök tanító maradok!!!Amit tudok, átadom!

      Törlés
  2. Drága Böbe én sem hallottam soha erről a receptről !
    Köszönöm hogy közzé tetted !
    Biztos nagyon finom !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erdélyben csodás dolgokat tapasztal az ember. A reggeli teák, valami fantasztikusak. Már régebben is hallottam erről a fenyő szirupról, de most jutottam el addig, hogy el is készítsem. Ott vásárolni is lehet, de én ki akartam próbálni!

      Törlés
  3. Ez nagyon jól hangzik és biztosan jó is mert én fenyő cukorkát vettem egyszer Franciaországban, ahol szintén gyógyhatása miatt készítik és tényleg jó. a fiam szerette torok fájáskor, használt neki, jobban, mint bármi más gyógyszertári készítmény.
    Nagyon ügyes vagy!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk már kihajtott és megerősödött a fenyőhajtás, de jövőre érdemes kipróbálni. Nem nagy macera, csak rá kell szánni az időt, ha az ember fontosnak tartja!

      Törlés
  4. Ismét egy új dolgot tanultam,köszönöm.Mit ahogy írtad, már kifejlődtek a hajtások,így mi már csak jövőre tudjuk kipróbálni,megkóstolni,de a képeket nézve nagyon guszta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Íze is kiváló! Jövőre ajánlom, hogy szánjatok rá egy kis időt!

      Törlés