Oldalak

2012. január 17., kedd

Ha farsang, akkor CSÖRÖGE!


Keresztanyám, Pöncike sütötte a legfinomabb csörögét mindig, farsang idején. Sajnos már nincs köztünk. Ma én is próbálkoztam ezzel csemegével. Elolvastam több receptet is, elővettem a saját szakácskönyvem és elkészítettem...

 Ahogy én gondoltam:

50 dkg lisztet, 1 kávéskanál sütőport, egy csipet sót, 2 ekanál porcukrot tálba tettem, összekevertem. 1 kis pohár  tejfölbe ütöttem 4 tojás sárgáját és 1 egészet, 1 kávéskanál rum és csoki aromát. 8 dkg margarint felolvasztotta, kicsit kihűtöttem és az egészet a lisztre öntöttem.Könnyű, inkább lágy, mint kemény tésztát jól kigyúrtam. Két cipót készítettem, a gyúródeszkán még fényesre gyúrtam. Kb.20 percig letakarva pihentettem. Elnyújtottam 3-4 mm vastagságúra. Felét a hagyományos rombusz alakúra vágtam és kifordítottam, a másik részt linzerszaggatóval kiszaggattam. Nagy, magas falú lábasban, nagyon forró olajban gyorsan sütöttem ki, papírra lecsöpögtettem és még melegen porcukorral meghintettem. ( Vigyázni, mert nagyon gyorsan sül, legyen minden eszköz odakészítve!) A karácsonyi narancsdzsemből tettem rá falatkákat.

 


Pici szaggatóval készült, 2 db-ot összeraktam, közepén jól összenyomtam, így rózsa lett belőle!
Nagyon fini lett! Anyukám azt mondta éppen ilyenről álmodott, de ez még annál is finomabb!

Szerintem 3-4 tagú családnak a fele is elegendő, illetve a fenti mennyiségből kb 50 db készült.


Napsugaras szép napot kívánok! Böbe

1 megjegyzés:

  1. hmm imádom a csöregét! Nagymamám testvére készített mindig, meg isteni fánkot :-) Lehet, hogy meg kellene kérni, hogy készítsen nekünk, bár már elég idős, de nálunk a családban ő csinálja a legfinomabban :D
    (vannak olyan receptjeink, amit csak a dédim tudott isteni finomra készíteni, hiába csináljuk pontosan a recept szerint hiányzik belőle az ő lelke :-))

    VálaszTörlés